Mosaikruden.

Da kirken blev bygget, var der planlagt en stor glasmosaik i vinduet over korbuen.  I 15 år sparede menighedsrådet op og basarkredsene bidrog til opsparingen ved salg af håndarbejde ved kirkens årlige basar.

Så endelig kunne man erstatte det midlertidige gardin med et kunstværk af Billy Sjur Ohlsen. Han lavede tre forskellige skitseforslag, alle ud fra teksten af biskop Johannes Johansens salme, som blev skrevet til kirkens indvielse:

Lyset blev til i det værk, du begyndte. Særligt vers 5 har været til inspiration:

Lyset blir til. Se opstandelsen lyner.

Nådeår fik vi. Gudsordet har lydt.

Mødrenes drømme og fædrenes syner

klares i lyset. Det gamle blir nyt.

Kunstneren skriver selv: Den tekst havde alt det, jeg havde brug for. Jeg valgte at skildre dramaet på Golgata - Opstandelsen - Og Lyset. Det er et stærkt tema, som jeg valgte at udtrykke med et kraftfuldt farvevalg og konturering.

Mosaikken er konstrueret af gennemfarvet glas, som er skåret ud, og limet sammen med beton.

Den 5. september 1999 blev glasmosaikruden indviet af biskop Lise Lotte Rebel ved en festgudstjeneste.