Julestuen

Brøndby Strand Kirkes julestue afholdes hvert år lørdagen før første søndag i advent .

Se program i kalenderen.

Boder der sælger ting til hjulehjælp

Beretning fra Julestuen 2019:

Næsten 60 frivillige var i gang – enten i dagene og ugerne inden, eller på selve dagen. I satte plakater op, fandt sponsorer, hentede og bragte gaver og præmier; I brasede og bagte og lavede lækre sager hjemme; I strikkede, syede, hæklede og skabte de fineste juleting. I lavede dekorationer; slæbte op af kældre og ud af depotrum, donorede alverdens ting til loppebod, tombola og lotteri; I stod i boder, serverede mad, vaskede op i timevis, trillede daddelkugler så det var en lyst – jeg kunne blive ved: I KNOKLEDE! Og I skabte en fantastisk stemning for vores gæster, store som små, og for alle os andre.

Boder der sælger ting til hjulehjælp

Jeres indsats betød, at vi havde en rekordhøj indtjening: Mere end 25.000,- end tjente I til kirkens sociale arbejde. Det er et uhørt højt beløb – adskillige tusinde kroner mere end det næstbedste år. Pengene kommer til at gå til Spisestuen, til akuthjælp og julehjælp, til sommerferie med udsatte børnefamilier og alle Menighedsplejens andre projekter – og det er penge, der virkelig gør en forskel, der kan mærkes.

Tusind tak til hver enkelt en af jer for alt det, I bidrog med.