Brøndbys Bedste Børnekirke - BBB

Hver søndag under højmessen inviteres børn i børnekirke.

Under den anden salme går nogle frivillige børnekirkemedarbejdere ind i vestlokalet sammen med børnene. Her synger man, beder en bøn, lærer om Bibelen og så er det enten leg eller en kreativ aktivitet. Umiddelbart efter de voksnes prædiken kommer børnene ind til deres forældre i kirkerummet igen.

Børnekirkens medarbejdere ønsker at give børnene en super oplevelse i BBB, men ønsker også at gøre børnene fortrolige, med det der foregår i kirkerummet under gudstjenesten, hvorfor børnene deltager i begge dele.

I Brøndby Strand Kirke ligger dåben først i gudstjenesten, så dåbsgæster er også velkomne i BBB som først starter efter dåben.

Hvis der er familiegudstjeneste eller fx. fastelavnsgudstjeneste en søndag bortfalder BBB.
BBB holder desuden lukket i skolernes sommerferie.

BBB kan altid bruge en ekstra hånd. Kontakt sognepræst Elisabeth Krarup de Medeiros, 6116 0037, hvis du ønsker at blive frivillig.

BBB-Specialkalender